Ziggo herstart modems klanten vanwege DDoS-aanval

Ziggo is vandaag de modems van klanten op afstand opnieuw op aan het starten. Hierdoor zal de internetverbinding van deze klanten enkele minuten inactief zijn. De provider doet dit vanwege de ddos-aanvallen van de afgelopen tijd op zijn netwerk.

Ziggo is onlangs een aantal keren het doelwit geworden van een DDoS-aanval. Miljoenen klanten konden daardoor geen websites bezoeken. Het ging om een aanval op de DNS-servers. Ziggo heeft bekendgemaakt dat het de beveiliging versterkt: “We zijn druk bezig met extra beveiliging, zodat dit niet meer voor kan komen”.

Verdedigen
Ziggo heeft bekendgemaakt veranderingen in het netwerk door te voeren om zich te verdedigen tegen de aanvallen: “Dit zal ertoe leiden dat het modem bij een aantal van onze klanten door Ziggo opnieuw wordt opgestart. Daardoor zal het betreffende modem maximaal enkele minuten uit de lucht zijn. Gedurende deze korte tijd heeft de klant geen toegang tot Internet. We betreuren deze korte onderbreking van onze service, die helaas onvermijdelijk is. Wij vragen onze klanten om begrip hiervoor in deze uitzonderlijke situatie”.

Aangifte
Op sociale media is Ziggo bedreigd, waarvan de provider aangifte heeft aangifte: “Er is inmiddels een diepgaand onderzoek gestart waarin wij samenwerken met verschillende instanties, zoals het Nationaal Cyber Security Centrum van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. De bedreigingen en de aanvallen zijn onaanvaardbaar.”

Aanmelden voor onze nieuwsbrief