Albert Heijn: Pas op voor phishing-acties op sociale media

Supermarktketen Albert Heijn waarschuwt consumenten voor valse win-acties. De malafide berichten worden via Facebook, e-mail, sms of WhatsApp verspreid. Dat heeft Albert Heijn via zijn website bekendgemaakt.

Bij de nep-acties krijgen mensen te horen dat ze een waardebon krijgen van 100, 250 of 500 euro. Albert Heijn zegt dat het gaat om phishing-acties. Cybercriminelen proberen op deze manier in het bezit te komen van persoonlijke gegevens van consumenten. De criminelen misbruiken het logo en de naam van Albert Heijn.

Advies
Albert Heijn waarschuwt consumenten voor deze nep-berichten en geeft de volgende adviezen:
– Kijk goed naar de afzender van e-mails. Officiële e-mails van Albert Heijn hebben altijd als afzender @nieuwsbrief.ah.nl of @ah.nl.
– Winacties van Albert Heijn zijn altijd direct gelinkt aan de Facebookpagina. www.facebook.com/albertheijn of aan de website www.ah.nl.
– Mensen die meedoen aan klantenonderzoek krijgen een e-mail van het onderzoeksbureau MWM2 met als afzender @mwm2.nl.
– De website van Albert Heijn begint altijd met www.ah.nl. Bijvoorbeeld www.ah.nl/bonus of www.ah.nl/acties.
– Albert Heijn gebruikt nooit SMS of WhatsApp voor winacties. Consumenten kunnen via deze kanalen dus nooit een waardebon aangeboden krijgen.


Om social media te kunnen gebruiken zijn cookies nodig, schakel deze in om de knoppen te activeren.

Tags: , , , ,

Close