Reisbureau Thomson, dat onderdeel is van de TUI Group, heeft vorige week per abuis gegevens van meer dan vierhonderd klanten gemaild. Een medewerker van het Britse reisbureau stuurde een e-mail met gegevens van 458 klanten naar een onbekend aantal e-mailadressen – per ongeluk.
In deze e-mail stonden namen, adresgegevens, telefoonnummers, e-mailadressen, vluchtdatums en nog te betalen bedragen. De getroffen klanten vrezen dat hun gegevens nu in handen komen van inbrekers: direct of als de gegevens worden doorverkocht.
Exchange-netwerk
In een reactie tegenover de BBC heeft het reisbureau gezegd dat de e-mail “ingetrokken” werd. Dit terugroepen zou grotendeels gelukt zijn. Echter, deze remedie werkt alleen binnen een Exchange-netwerk. Als een e-mail per ongeluk is verstuurd, biedt dit netwerk de mogelijkheid om de e-mail terug te halen voordat hij gelezen kan worden.
Onderzoeken
Reisbureau Thomson gaat de zaak onderzoeken om ervoor te zorgen dat een dergelijk voorval in de toekomst niet meer kan plaatsvinden.