Thuisbezorgd verplicht tweestapsverificatie na fraude

Thuisbezorgd heeft onlangs tweestapsverificatie toegevoegd aan het inloggen op accounts. Met deze extra beveiligingsslag wil Thuisbezorgd frauduleuze bestellingen tegengaan.

Meerdere klanten van de maaltijdbezorger hadden aangegeven dat een ongeautoriseerd persoon zicht toegang tot hun account had verschaft. Vervolgens waren er op hun kosten bestellingen geplaatst.

PayPal

Het betrof een beperkt aantal gevallen waarbij cybercriminelen gestolen wachtwoorden hadden gebruikt. Deze waren eerder buitgemaakt bij een hack op een andere website. Klanten die met hun e-mailadres willen inloggen bij Thuisbezorgd, krijgen voortaan via hun e-mail een unieke verificatiecode toegezonden. Deze code dienen zij in te voeren, voordat zij gebruik kunnen maken van hun Thuisbezorgd-account.

Ander wachtwoord

De frauduleuze bestellingen bleken betaald te zijn met het PayPal-account van de slachtoffers. In tegenstelling tot bij iDEAL of creditcards, hoeven bij betalingen via PayPal niet altijd verificatiecodes gebruikt te worden. “Met de tweestapsverificatie zouden de genoemde incidenten tot het verleden moeten horen”, heeft een woordvoerder van Thuisbezorgd laten weten. Voorwaarde is wel dat gebruikers een ander wachtwoord instellen voor hun e-mailaccount dan voor hun Thuisbezorgd-account.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief