WeTransfer verzond e-mails met downloadlink naar verkeerde gebruikers

WeTransfer heeft e-mails met downloadlinks naar de bestanden van gebruikers door een fout naar de verkeerde personen verzonden.

Mensen die bestanden via WeTransfer willen delen, kunnen het e-mailadres van de beoogde ontvanger en zichzelf invoeren. Wanneer het bestand is geüpload, krijgen de opgegeven e-mailadressen een bericht met een link waarmee ze het bestand kunnen downloaden.

Geblokkeerd

Op 16 en 17 juni zijn er echter e-mails met deze downloadlinks naar de verkeerde gebruikers gestuurd. WeTransfer heeft dit via een e-mail laten weten aan de gebruikers die het betreft. “Onze records laten zien dat die bestanden zijn benaderd, maar bijna zeker door de bedoelde ontvanger. Desondanks hebben we uit voorzorg de link geblokkeerd om verdere downloads te voorkomen,” verklaart WeTransfer.

Wachtwoord wijzigen

Tevens heeft WeTransfer gebruikers van hun account uitgelogd en ze verzocht hun wachtwoord te veranderen. De berichtendienst heeft alle relevante autoriteiten geïnformeerd over het incident. Naar de oorzaak en de omvang van het datalek wordt momenteel onderzoek gedaan. WeTransfer heeft aangekondigd op een later moment nadere details te verstrekken.

Klik hier voor de verklaring van WeTransfer over het datalek.

 

Aanmelden voor onze nieuwsbrief