DHL stopt met Facebook en Twitter vanwege privacy

DHL gaat geen gebruik meer maken van social media zoals Facebook en Twitter om met klanten te communiceren. Het koeriersbedrijf geeft aan dit te doen vanwege de bescherming van persoonsgegevens van klanten.

“We stoppen met Twitter omdat we de veiligheid van jouw persoonsgegevens niet kunnen waarborgen als er een datalek ontstaat”, schrijft DHL op Twitter.

Niet-thuis melding

“Goedemiddag, mijn excuses dat jouw pakketje niet geleverd is. Helaas maken wij sinds kort geen gebruik meer van social media, dit in verband met bescherming van jouw persoonsgegevens”, aldus DHL aan een klant op de microbloggingdienst. “Hoi, wat vervelend dat je onterecht een niet-thuis melding hebt gehad. We kijken graag met je mee, maar niet meer via onze socialmedia-kanalen om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te waarborgen”, luidt de reactie van DHL aan een andere klant.

Telefonisch of via de chat

“Wij hebben helaas niet meer de bevoegdheid om de vragen op social media te behandelen. Dat omdat Twitter en Facebook niet het eigendom van DHL zijn, waardoor wij de veiligheid van jouw gegevens niet kunnen garanderen”, legt DHL eveneens op Twitter  uit aan een klant. Het bedrijf verzoekt klanten om voortaan telefonisch of via de chat contact op te nemen.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief