Niet alleen Hyatt-hotels in de Verenigde Staten blijken getroffen te zijn door malware. Ook de vestiging aan de Prinsengracht in Amsterdam en die op Schiphol zijn er slachtoffer van geworden. Dat is bekend geworden na publicatie van de hotellijst.
Het ging om betaalsystemen die met malware waren geïnfecteerd. Hierdoor konden gegevens van creditcards van klanten buitgemaakt worden. Over de hele wereld zijn, volgens deze lijst, meer dan driehonderd hotels geïnfecteerd met malware.
Betaalsystemen
Op de webpagina van de hotelketen staat meer informatie over de malware die met name in de periode van 13 augustus tot 8 december 2015 zijn kwaadaardige werk deed. In enkele hotels was de malware al actief vanaf 30 juli 2015. In de lijst die Hyatt openbaar heeft gemaakt, is ook te lezen dat betaalsystemen van twee Hyatt-hotels in Nederland getroffen waren.
Protector-service
De cybercriminelen hebben op die manier namen, kaartnummers, verkoop- en verloopdatums en verificatiecodes van klanten van de hotels kunnen buitmaken, aldus Hyatt. Het hotel heeft naar de klanten in kwestie e-mails en brieven gestuurd. Ze krijgen gedurende een jaar kosteloos ondersteuning van de Protector-service van CSID.