Meer klachten over buitenlandse webshops

Drie kwart van de Nederlanders heeft bij het online winkelen weleens problemen gehad met een buitenlandse webshop.

Dat is een toename van 5 procent ten opzichte van afgelopen jaar. Mastercard heeft dit vandaag bekendgemaakt.

Lagere prijs

Buitenlandse webwinkels zijn volgens het betaaltechnologiebedrijf populairder dan ooit. Een kwart van de Nederlanders die wel eens online aankopen doen, doet dat sinds de coronacrisis vaker bij een buitenlandse webshop. Inmiddels koopt 79 procent van de Nederlandse webwinkelaars af en toe bij een webshop in het buitenland. Zij doen dit vooral vanwege de lagere prijs.

Corona

Bijna een vijfde laat weten een of meerdere keren slachtoffer te zijn geweest van malafide praktijken. Andere klachten zijn te late leveringen, bestellingen die niet zijn geleverd en beschadigde producten. Slechts een derde van de webwinkelaars verzekert zijn aankoop met een aankoop- of aflevergarantie. Ook Nederlandse webwinkels zijn wegens corona populairder. Zeven op de tien Nederlandse online shoppers kopen sinds de pandemie meer bij Nederlandse webshops.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief